Fina fossingar

Vidare under gårdagen fick Ariel stå och sova i spolspiltan medan hovslagaren skodde Krutow. Jag passade på att rengöra både Ariels och Hampus träns, samt Ariels sidepull. Kände mig väldigt duktig och effektiv.

När det väl blev Ariels tur att få fötterna fixade så gick det på ett litet kick. Hovslagaren var nöjd med hennes hovar och tyckte inte alls att det var mycket att verka. Dock flyter de ut lite, så ny tid blev om sex veckor. Skönt! Det var en ny hovslagare, K skor många utav hästarna i stallet och jag har bara hört gott om K, så jag provar med K ett tag framöver.

Därefter fick Ariel belöning för lång väntan, kraftfoder! Det är fortfarande urkramad betfor blandat med en näve havre och foderkrita. Jag drömmer om den dag då hon faktiskt äter betfor utan havre...

När hon mumsat klart åkte munkorgen på och Ariel fick återvända till sina vänner i hagen. Mycket nöjd, som alltid. Själv rengjorde jag foderhinken innan jag styrde stegen mot bussen. Längtar efter min bil...

Trackback
RSS 2.0