Powerwalk och E.T.

I förrgår hämtade jag Ariel i hagen och tog in henne. Hon är fortfarande väldigt brunstig och väldigt kär i Hampus (som stod i stallet och sov). Vi gav oss iväg på en powerwalk i kraftig blåst. Fick peppa henne rejält vissa stunden, men i gengäld presterade hon en oerhört trevlig, snabb skritt som gick genom hela kroppen. Jag var ganska genomfryst när vi kom tillbaka till stallet, men Ariel var nöjd med promenaden och njöt under sitt nya fleecetäcke.  E.T. kom och vi beslöt oss för att Ariel fick vänta, så fick Hampus behandling först.

Ariel hade under tiden vi pysslat med Hampus varit väldigt otålig. Hon visste ju vem E.T. var och att det är härligt att bli ompysslad. E.T. kände igenom även Ariel, men hon var rak och fin som vanligt. Istället fick hon många nålar för att verkligen få igång hela kroppen. Jag tappade räkningen ganska snart, men kanske tio stycken? Ariel var lite spänd över äggstockarna, men något annat vore ju konstigt i och med brunsten. E.T. tyckte inte att jag skulle vara bekymrad, utan snarare glad över att jag har en häst som faktiskt visar när hon är öm.

Ariel fick stå och sova med sina nålar ett tag, sedan diskuterade vi hur vi skall behandla framöver. E.T. är så bra, vill inte pracka på sina tjänster, utan utgår verkligen från vad som behövs. Vi bestämde att vänta med Ariel till jag satt igång henne efter vintervilan.

Sedan fick Ariel återvända till hagen, hon skrittar ju själv ganska mycket, så jag behövde inte promenera henne den här gången.
Trackback
RSS 2.0