Skopremiär!

Som jag har längtat! Och våndats... När jag hämtade in Ariel från hagen tyckte jag att underlaget verkade rätt okej, kanske var det onödigt att sko? Men så valde Ariel att halka rejält tre gånger på den korta vägen från hagen och då lade jag ned mina snålhetstankar.
 
Då jag var lite tidig och hovis fått ytterligare en häst att sko så blev det tvätt av Ariels bakdel och klippning av man innan skoning. Provade även att linda ena frambenet och det blev ju ett eh intressant försök...



Sedan var det skoning. Hovis skrämde mig först genom att utbrista "Nä men oj då!" varvid jag skyndade mig fram och undrade om Ariel kanske hade en hovböld. Men det visade sig att framskorna passade Ariels hovform PERFEKT så hovis behövde inte rikta dem det minsta.

Ariel skoddes med vanliga järnskor, traktbrodd i fram och fyra broddar i bak. Jag tyckte hon var lite tjafsig att umgås med, men hovis var mycket nöjd och tyckte hon skötte sig superbra.

Trackback
RSS 2.0