Förvirring råder

Igår var E.T. ute och kikade på Ariel. Jag kom dit strax innan, så jag hann ta in henne i stallet och prova nya täcket. Det behöver justeras lite, men såg fint ut. Hon har ju haft Hampus gamla, samma märke men design anno 1998. Det har hänt en del sedan dess... Jag hann lägga märke till snabbknäppningen i bogen och bogvecket. Blir intressant att se om hon kommer behöva täcket någonting i sommar.


Sedan kom E.T. och kände igenom. Tyckte att hon var lite spänd och stram i bakdelen, men inte alls lika mycket som sist. Däremot hade hon en punkt på länden som ömmade. E.T. satte tre nålar på länden och en på bringan. Ariel reagerade när E.T. satte nålen på just den punkt som ömmade, men i övrigt tyckte hon bara det var mysigt.


Medan Ariel kopplade av så summerade jag vad som hänt under vår semester. Det var nyttigt att göra det, för det säger en del om hur jag upplevt senaste månaden och hur jag skall gå vidare i träningen framöver. Jag hade lite tankar om att låta henne vila, men nu blir det lite ridning ändå.


Träffade på V och bokade in en hoppträning på lördag. Så skoj! Innan dess skall jag rida en kortare sväng på fredag för att checka av så allt känns okej.


När E.T. tagit bort nålarna blev det massage av länden och ordentlig genomgång av det ömma området. Här började Ariel bli besvärlig. Hon kunde rycka till ordentligt och säga ifrån att det gjorde ont och sedan när E.T. gjorde exakt samma sak någon minut senare så reagerade hon inte alls. För att ytterligare nästa gång reagera igen. Suck!


Jag fick lägga på sadeln för att se om det kunde vara den som tryckte, men inte det heller. Vår arbetsteori just nu är att sadeln är något för vid så den vickar när jag rider, så bakvalvet duttar i länden. Även om det inte ser ut så när man lägger på sadeln. Så jag pratade med L som tänkt ta ut en sadelutprovare och bad henne boka in även mig och Ariel. Jag hoppas verkligen att det bara är en liten justering som behövs och inte en ny sadel. Jag får i och för sig tillbaka på skatten, men det vore trevligt att få spara de pengarna...


E.T. tittade på Ariel när hon skrittade också och tyckte att hon var lite orörlig just vid länden. Men vi avvaktar, för så stor grej är det inte egentligen (även om jag tycker det som orolig matte!) och nytt besök bokas in lagom till hon skall vila några dagar i september.


Promenerade en stund med Ariel efteråt och sedan tvättade vi bakdelen med svamp. Hon har stått och gnuggat baken i transporten, så hon var alldeles grå på halva baken. ;-) Egentligen skulle hon behöva ett helbad, men jag tror jag väntar med det tills flocken tycker att hon luktar rätt igen.


Avslutade med att fläta pannluggen och ta på henne flughuvan. Hon var så fin i den! Nöjd också, hon hjälpte till när jag skulle ta på den, genom att stoppa in huvudet. Det enda dumma är att den är lite för stor vid svalgen, eftersom det är storlek full. Men öronen ryms precis, så vi får fortsätta köpa storlek full...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0