Hemma i Uppsala igen

Igår morse fick Ariel gå ut riktigt tidigt, så hon hann röra på sig innan transporten kom. Sedan fick hon beta gräs en timme också, så hon hade lite mat i magen under resan.

Stooora lastbilen kom och Ariel tittade lugnt på den. Så tuff tjej jag har! Hon tvekade något ögonblick på rampen, sedan klev hon hela vägen upp. Eftersom transportfirman håller till precis i närheten så var det bara Ariel som åkte med från början. Men jag misstänkte att hon skulle få sällskap längs vägen.

Tio timmar senare mötte jag upp Ariel igen. Jag hade varit i stallet någon timme, packat ur bilen på alla grejer och hjälpt en kompis att bära lite hinder.

Ariel hade en vacker travare till höger om sig och en snygg appaloosa till vänster om sig. Det blev lite kärlek en stund, med mulpussar, innan Ariel lugnt klev ur transporten. På hemmaplan ville hon mest beta och dricka lite vatten.

Eftersom Qurre reds så passade vi på att släppa ut henne direkt i hagen. Qurre är ju bossen, så ofta brukar ihopsläppen gå bättre när han är tillfälligt ur vägen. ;-) Släppet gick bra, förutom att brudarna i hagen försökte få ut Ariel genom staketet. Hm... Tuffa Ariel sade dock ifrån, hon är lätt på baken den där...

Den enda som inte lade sig i bråket var Donna, men så fölar hon ju snart också. Hoppas så att Ariel får leka med fölet. :-)

Idag kommer E.T. och kikar på Ariel, kommentarerna från stallkompisarna var att hon hade blivit mycket smalare, så vi får se om E.T. säger samma sak. Viktigast är dock att ömheten i bakdelen gått över. Håll en tumme!

Måste även passa på att göra reklam för firman jag åkte med: http://www.jakobssonolsson.se/ Hästarna åker oerhört bekvämt, det är svalt i transporten och föraren har övervakning. Dessutom är det trevlig personal och personer som verkligen kan hantera hästar. Jag är så glad att Ariel kunde åka med dem, hon kom fram i ett fint skick både till semestern och hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0