Tuffare tempo

Igår mötte jag upp M vid stallet och vi gick tillsammans för att hämta Ariel. Hon sov i halmhögen och när hon såg oss komma så lade hon sig ned helt. Vi myste en stund med henne innan Qurre kom för nära, då är det bäst att kliva upp.

Borstade av henne en del lös päls innan sadel, träns, boots och fälttävlansskydden åkte på. Det var nämligen galoppdags. Red iväg tillsammans med M och Maggie, vi travade en hel del och jag kom verkligen åt att driva Ariel. Hon gick i ett ordentligt travtempo nästan hela tiden. Tre galopper blev det också, hon fattar från ökad trav men nu har jag vant mig vid det och kan rida henne in i galoppen. Efter sista galoppen (som var ganska lång) var jag så nöjd att hon fick skritta riktigt länge på lång tygel. Under tiden hade M lydnadsträning på Maggie, så de red förbi oss flera gånger i trav och galopp. Väldigt nyttigt! Ariel var dock helt fokuserad på matte och struntade i vad Maggie höll på med.

Det var en nöjd Ariel som sedan blev omskött och fick kraftfoder. För första gången fick jag tvätta rent skydden från grus och lera och inte snö och is.
Trackback
RSS 2.0