Mysig skrittur

Igår blev det en riktig heldag i stallet. Jag kom ut vid tiotiden, mockade och fixade foderpåsar innan jag borstade av Ariel i hagen och sedan tog in henne i stallet för kratsning av hovar och sadling. Sedan skrittade vi iväg bort över åkrarna, via en grusväg och sedan fårhagen tillbaka. Jag ville testa och se hur lång tid det tog att skritta den slingan, men blev ganska besviken. Det tog bara 40 minuter och jag vill ha en slinga som tar längre tid, utan att vi behöver vända. Har ett par andra idéer, men de får jag testa någon annan dag.

Istället vände vi bortåt igen, mot farliga villaområdet och slingerstigen. Sedan vände vi hemåt över ängarna och tog asfaltsvägen hem. Väl tillbaka så hade fysioterapeuten S kommit, så det var bara att sadla av Ariel för en ordentlig genomgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0