Två korta dagar och en mystur

I förrgår kom jag rejält sent till stallet. Blev den vanliga snabbvarianten med mockning och foderfix på kort tid, pussade lite på Ariel samt kvällsfodrade alla hästar då jag ändå var så sent i stallet.

Igår hade jag en riktigt härlig latdag, då jag gjorde det jag måste men knappt någonting extra. Jag gick ut i hagen och borstade igenom Ariel. Kände på hullet och nu finns det minsann revben där under! Förvisso är det fortfarande ett stort fettlager ovanpå, men det är inte långt kvar tills vi får börja öka hösilaget igen. Hurra!

Jag fyllde även på hel och krossad havre samt fyllde på extra mycket halm i boxen. Sedan var jag nöjd med dagen och traskade till bussen.

Idag hade jag morgonfodring och utsläpp. När jag var klar med det och även fixat färdigt med Ariels box och foder, så hämtade jag in Ariel från hagen igen. Jag och M som har Enzo skulle nämligen rida ut ihop! M hade fått låna Krutow för att stilla sitt ridabstinens. Vi skrittade nästan hela turen, men ett par korta travpass och en liten galopp blev det i alla fall. Vi red längs åkrarna bort till gräsvägen mellan bondgården och Morberga, men sedan svängde vi höger och fortsatte till Åloppe istället. Vidare längs åkrarna och slingerstigen innan vi tog vår grusväg hem. Totalt blev det 5,52 km och 65 minuter, precis lagom när man har en ringrostig ryttare som sällskap och själv är lite lat! ;-)

Jag hade G4-sitsen på sadeln, men den ger mig alldeles för mycket stöd när jag rider långt. Så hädanefter blir det G3 på uteritter och G4 när jag trimmar dressyr.

Sedan fick Ariel vara kvar inne en stund då jag klippte manen på henne. Blev inte helt nöjd, men kan inte riktigt sätta fingret på vad som blev fel.





Sedan fick hon återvända till hagen. Jag åt lunch innan jag tog undan utrustningen och åkte hemåt med M. En lite lat vecka är till ända, men den behövdes! Nästa vecka blir det full fart med fem ridpass!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0