Medlurad på långtur

Igår var planen att bara pussa på Ariel och pyssla lite i stallet. Först var jag med L till Granngården, där jag inhandlade Krafft Miner Blå och Krafft Vitamin B. Dags för Ariel att få en perfekt balanserad foderstat. :-) Sedan köpte jag även en foderlista i whiteboardmaterial samt två ullstrumpor till mig. Varm om fötterna vill jag vara.

I stallet blev det massor med roligt pyssel med fodret innan L sms:ade och sade att hon skulle komma med en häst. Hm... Råkade nämna det för M som ville haka på och rida ut en sväng. Så det blev lite halvt utpressning av mig, bara att hämta Ariel från hagen och göra i ordning henne för ridning.

Vi provade nya bettet, tredelat med parerstänger. Jag hoppas att det skall ligga stadigare i Ariels mun så hon kan slippa nosgrimma, det bästa ur tävlingssynpunkt är om hon kan gäspa ordentligt när hon själv vill.

När L kom med Diana så satt vi upp och red iväg. M red på Krutow, hon visade mig en helt ny väg bort mot Morberga, så man slipper den jobbiga åkern. Tyvärr blir det en för lång omväg att ta på vardagar, men Ariel tyckte att det var superkul med en ny väg.

Sedan fortsatte vi längs åkrarna och över 272:an för att se om vi hittade till Tuna. Till min stora förvåning och glädje var alla asfaltsvägarna snöbelagda, så nu finns det plötsligt massor med roliga vägar att kika på. :-D

När vi var framme vid 272:an igen så vände vi och red samma väg tillbaka. Ariel var förstås überpigg och skulle hela tiden hugga efter de andra hästarna. Det kommer bli så spännande att rida tävling med henne, undrar om vi blir diskade för ojuste beteende. ;-)

Tillbaka i stallet igen hade vi ridit hela 105 minuter och 9,97 km så vi var rätt så nöjda med oss själva. Ariel fick återvända till hagen ganska snabbt och så pysslade jag klart det sista innan jag åkte hem och tinade.

För den som är intresserad är Ariels foderstat numera:

9 kg hösilage
2 hg betfor
50 g Krafft Miner Blå
20 g Krafft Vitamin Multi
22 g Krafft Vitamin B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0