Mer ridning + genomgång

Idag fick Ariel äta lunch i stallgången medan jag gjorde klar henne för ridning. Hon tyckte det var en smart lösning, fast hon slängde hösilage överallt... Tror jag sadlade lite för långt bak med sadeln, men jag lär mig förhoppningsvis snart. Ländtäcket åkte också på, då det var lite kyligt ute.

Jag valde att rida på distanstränset utan nosgrimma, så Ariel kunde gäspa ordentligt när hon behövde. Skrittade iväg mot klätterbacken, men tog en sväng runt farliga villaområdet så vi slapp det. Red sedan genom Bälinge och ut på grusvägen som slutar i en bondgård. Vi träffade på två fina islandshästar som Ariel gärna ville hälsa på, i övrigt var det en händelselös ridtur.

Vände och red samma väg tillbaka, fast vi red genom farliga villaområdet på tillbakavägen, utan några som helst problem. Duktiga tjejen! 6,23 km på 65 minuter dvs 5,8 km/h.

Tillbaka i stallet fick hon äta upp det sista av lunchen medan jag mockade och fyllde på halm. Sedan hann hon sova lite innan fysioterapeut S kom.

S kände igenom Ariel och konstaterade att hon var lite varm över ledgångarna igen. Diskuterade det hela och vi kom fram till att hon nog är lite varmare rent generellt när hon jobbat, det behöver inte vara någonting negativt. Men givetvis skall jag hålla koll på det så hon inte börjar ömma.

Sedan blev det massage, en allmän genomkörare där S fick jobba lite extra vid höger bog, där var Ariel lite låst och spänd i muskulaturen. S lyckades massera bort nästan allt, även om det tog lite tid. Fick tips om stretchövningar för frambenen, så nu är det dags att börja stretcha dem också.

Vidare var hon fin i bakdelen, kanske något hårdare på vänster sida, vilket talar för ett diagonalproblem som beror på hur Ariel rör sig naturligt. Hm... Bara att jobba på som vanligt.

Vi bokade nytt besök till veckan efter första ritten, himla spännande!

Sedan skrittade Ariel och jag ut i tio minuter vid hand, så hon skulle få känna sin nya, mjuka kropp ordentligt. Efter det fick hon äta middag inne i boxen och jag åkte hemöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0