Gulkropp...

Igår fick Ariel träffa veterinären och det gjordes ett ultraljud. En trolig gulkropp blev svaret på varför hon inte brunstar. En gulkropp gör att stoet hakar upp sig, helt enkelt tror att hon är dräktig och brunstar inte förrän gulkroppen försvinner. Det går att hjälpa stoet att bli av med gulkroppen genom en hormonspruta och det har Ariel fått. Hormonet är prostaglandin och efter 2-4 dagar bör stoet gå i brunst igen. Nu håller vi tummarna för att det blir en fölis!
 
Jag saknar faktiskt inte Ariel överhuvudtaget, vilket känns lite konstigt. Men jag tror det beror på att jag vet att hon har det bra, får gå i hage dygnet runt och vara en nöjd häst helt enkelt. Jag tror inte jag skulle klara av att sälja henne, för då har jag ju ingen koll längre. :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0