Liten uppdatering

Igår var jag på premiering och träffade hingsthållaren Ariel är hos. Jag fick även träffa stona hon går i samma hage som, två riktigt fina treårsston. :-)
 
Ariel fortsätter att vara ointresserad av hingsten. Eftersom hon varit där i tre veckor på tisdag bestämde vi oss för att boka tid för ultraljud för att kolla så allt är som det skall. I samråd med veterinären blir det kanske en hormonspruta för att få lite fart på henne. Säsongen går ju mot sitt slut och även om jag vet att det var en chansning att köra iväg med henne så sent till hingsten, så tackar jag ju inte nej till en fölunge nästa år ändå. ;-)
 
Vi får se vad som händer, men Ariel är i alla fall nöjd och glad i hagen och hingsthållaren tycker att hon är lätt att ha och göra med. Skönt det i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0