Lite snabbare galopp

Igår hämtade jag in en ganska ointresserad Ariel från hagen. Hampus ville hellre följa med in. ;-) Hon följde dock med mig ända in i stallet, där hon började halta kraftigt. GAAAH! Men så haltade hon till och en sten lossnade från ena framhoven och vips var hon bra igen. Usch vad hon skrämde mig!

Borstade av henne lite päls och kratsade hovarna. Sedan åkte sadel och träns på innan vi skrittade iväg till rakbanan. Ariel var sååå ömfotad och ville inte ta för sig i skritten. Nästan så hon var ömfotad i fram också, fast hon har skor. Så går det när hästen får gå med för långa tår alldeles för länge. Skönt att jag fått en hovis som verkar som jag vill nu!

Framme vid rakbanan taggade hon dock till sig lite. Fick en fin fattning och en helt okej galopp, men hon var alldeles för fokuserad på hästarna i hagen bredvid rakbanan. Inte okej! Försökte få en fokuserad häst hela vägen bortåt och vid slutet på rakbanan jobbade vi lite på volt i skritt för att få lite mer koncentration på matte.

Hemvägen provade jag att öka och minska galoppen och det gick bättre än jag trodde. Men jag sitter verkligen ovanpå henne i galoppen, vet inte hur vi skall få till det. BLÄ!

Skrittade hela vägen hem och då var hon minsann inte ömfotad. Intressant... ;-) Tillbaka i stallet var hon genomsvettig och fick sig en dusch, innan vi återvände till hagen och hon fick äta sitt kraftfoder.

M kommer rida henne torsdag och fredag, så det blir först på söndag jag rider igen. Då tänkte jag bara mysrida i skritt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0