Sista ridpasset...

Igår var det dags för sista ridpasset innan Ariel åker. Bestämde mig för att vi skulle göra något riktigt skoj, så vi skrittade iväg till rakbanan. Hon hade ett rejält driv i skritten hela tiden. :-) Travade lite på asfalten och där försökte hon maska, men matte går inte på det. :-P
 
Framme vid rakbanan rullade vi på i galopp bortåt, även om hon sneglade lite på hästarna och gården som är mitt emot rakbanan. Det där med fokus var det lite si och så med, men hon höll i alla fall galoppen.
 
Skrittade några varv så hon fick pusta lite innan vi galopperade hemåt. Då gick det fortare och jag hade mer sug i bettet, så jag kunde sätta mig ned i galoppen lite. Undrar om vi någonsin kommer få till den där förbaskade galoppen...
 
Trav på hemväg med lite mer driv och sedan skritt hela vägen hem. En mycket nöjd Ariel och en lika nöjd matte. Eftersom det var så varmt var hon förstås genomsvettig, så hon fick sig en dusch innan hon gick ut i hagen.
 
Tycker att hon ser rätt okej ut ändå, fast man inte längre känner några revben...
 
 
Skönt att rulla sig...
 
 
Ariel och Hampus har lärt sig att äta sida vid sida, utan att bråka...
 
 
Finaste gumman vad jag kommer att sakna dig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0