Skritt med trevligt sällskap

Efter skoningen så fick Ariel vara sällskapsdam åt Liam, som också skoddes. När han var fin i fötterna så red vi ut tillsammans, jag och Liams ägare E. Det blev en lugn skrittur för Ariel, då jag behövde checka av hur hon rörde sig.

Vi red förbi läckre shettishingsten, som fått ett nytt och bättre staket, så kanske kan jag våga mig förbi där med Ariel fler gånger. Ariel och jag fokuserade på att gå genom vattenpölar, något hon var väldigt duktig på. Bara jag stöttar med säte och hand så...

E travade och galopperade lite på Liam, men Ariel var något ömfotad på gruset, så vi skrittade bara. Skönt att ha en cool häst som håller skritten när sällskapet försvinner bort i fjärran. ;-)

Tillbaka i stallet fick Ariel gå direkt ut i hagen. Räknade ut att hon stått fyra timmar på gången. ;-)

Idag har M hand om Ariel, men det blir ingen ridning utan bara lite mys. Skönt med tanke på Ariels känsliga fötter. :-) Sedan kommer E (Liams ägare) att hoppa Ariel på träningen på onsdag. Kommer bli så skoj! Kanske kan jag lura E att tävla Ariel lite... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0