Galopp i uppförsbacke

I måndags blev det en riktig snabbsväng i stallet, jag hade förberett innan så det var bara mockningen som behövde göras. Ja, sedan fick Ariel förstås beta en halvtimme, medan jag borstade bort ytterligare ett ton med päls. Hon är så kortpälsad nu och ändå fortsätter hon att fälla... Masserade även bakbenen.

I tisdags kom jag ut till stallet i lite vettigare tid. Jag kom precis när Ariel gick in från hagen, så jag fixade med foder medan hon åt. Sedan åkte grejerna på och vi följde med hopptränare V på lite klättring i skritt. Två varv i klätterbacken blev det, sedan var Ariel framskrittad och vi joggade på grusvägen som lite mer uppvärmning.

Backträningen i galopp gick bra, även om hon fattar höger galopp även när jag vill ha vänster. Får bryta av och fatta om ett par gånger, men sedan blir det i alla fall vänster. Måste bli bättre på att inte stressa upp mig själv där, utan bara lugnt bryta av och fatta igen.

I höger galopp kunde vi komma till lite mer arbete, men jag har väldigt svårt att få till någon som helst öppnakänsla. Måste be F om lite råd hur jag skall tänka.

Ariel var riktigt pigg efter galopperna, så avjoggningen blev i snabbaste laget. ;-) Men när hon sedan fick skritta av så slappnade hon av och gäspade. Skönt!

Hon fick sig en genomstretching innan hon fick stå och sova medan jag mockade i boxen. Sedan gick vi ut och betade, jag borstade henne som vanligt och masserade bakbenen. Sedan fick hon återvända till boxen och jag åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0