Provridning

I tisdags hämtade jag upp M, som jag fått tips om via hopptränare V. M var intresserad av att bli medryttare på Ariel och jag har ju klurat ett tag på att Ariel egentligen skulle behöva ett till pass ute, men jag har känt att jag inte riktigt hunnit med.

Vi åkte ut till stallet medan jag berättade om Ariel och M berättade om sig själv. Det lät som en bra matchning, men man vet ju aldrig säkert förrän man ser ekipaget tillsammans...

M har haft medryttarhäst tidigare i stallet, så hon känner till rutinerna. Jag visade lite snabbt hur petig jag är med kraftfodret, men påpekade att M inte behöver vara lika petig. Jag tar ju vågen med mig hem varje dag, så då är det lite svårt att väga fodret. ;-) En dag i veckan tror jag inte Ariel dör av att få en mer ungefärlig mängd foder. :-P

Sedan hjälptes vi åt att borsta av Ariel och M fick kratsa hovarna medan jag förberedde sadeln. Ariel uppförde sig snällt och jag kunde sedan visa hur man sadlar med en bomlös sadel. På med träns och så ut på ridbanan för lite provridning i alla gångarter.

Som alltid när någon rider min lilla älskling så är jag lite nervös, men Ariel blev nöjd direkt och jag tror även M var nöjd. Jag försökte fota lite och som vanligt blir det mest suddiga bilder... Men en bild i skritt och en i trav blev det i alla fall!





Plus i kanten för en medryttare som har samma längd på stiglädren. ;-)

M red samtidigt som L och Krutow och jag lyckades faktiskt fånga bägge på bild! Sedan gav de sig ut på en skrittrunda tillsammans, så M fick prova lite uteritt direkt.



Medan M var borta passade jag på att mocka och fylla på påsar. Det är ju ingenting som jag behöver visa M, så då sparade jag lite tid. :-) Lagom till att jag var klar kom de skrittandes tillbaka.

Av med utrustningen och sedan visade jag stretchning av alla benen och massage av bakbenen. Sedan fick Ariel återvända till boxen och vi åkte hemöver igen. M kommer att rida Ariel på torsdag nästa vecka, kommer att bli så skönt att Ariel får röra på sig lite mer och jag får en helt hästfri dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0