Äntligen skor på!

Igår tog jag in Ariel från hagen och spolade av de leriga benen. Blev orolig när jag kände muggskorv på alla fyra benen. Men det visade sig vara intorkad lera, puh! Mugg i det här vädret är inte roligt...
 
När Ariel var ren så torkade jag henne torr med handdukar. Kratsade även hovarna och sedan kom hovslagare N. Hon har ju inte sett Ariel på ett tag, nästan fyra månader är det och N höll med mig om att Ariel vuxit... Hoppas bara hon nöjer sig nu och inte blir ännu högre.
 
N verkade så mycket av Ariels hovar som det gick utan att hon skulle bli ömfotad. Svår balans det där. Sedan åkte skor på runt om och även broddar. Så härligt att äntligen kunna rida Ariel igen!
 
Planen är att skritta igång under en månad och sedan successivt kräva mer i passen. Hon bör vara i bra kondition igen i mitten på januari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0