Ömfotad prinsessa

I onsdags red jag ut på Ariel tillsammans med E på Liam. Berättade om Ariels trippighet som bara blev värre och värre. Bad E titta när vi skrittade och travade och precis som jag misstänkt så är hon ömfotad. :-(
 
Provade även att rida henne på ridbanan, där gick hon fint i form, men var också ömfotad, om än mycket mindre än ute på grusvägen. Så det blev till att sitta av och leda Ariel tillbaka till stallet. Hon var lika glad för det, bara hon får vara med matte så. :-P
 
Funderade lite på hur jag skulle lösa det hela, jag vill verkligen rida henne i vinter, speciellt som hon var så grymt härlig på ridbanan. Så hon får skor på sig nästa gång hovslagaren kommer och så vilar hon i lösdriften fram till dess. Sedan får vi bara plocka bort skorna lagom till hon skall vila inför fölningen och så får hon gå barfota tills hon skall igång efter fölningen igen.
 
Jag kommer därför inte skriva så mycket i bloggen närmaste månaden, bara om det händer något viktigt. Att pussa på Ariel, borsta henne och ge henne kraftfoder behöver jag ju inte uppdatera om. ;-)

Kommentarer
Postat av: Sophie

Tror inte Ariel är så ledsen över sin vila. Det finns ju fortfarande lite gräs man kan äta. =)
Hur långt innan fölning ska du låta henne vila?

2012-10-08 @ 19:49:49
Postat av: Ellinor Karlström

Stoet brukar själv vara bra på att säga till när det inte är intressant med motion längre, annars kommer jag låta henne vila ungefär en månad innan fölning. :-)

2012-10-09 @ 09:22:39
URL: http://habina.blogg.se/ariel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0