Fina prinsessan

Igår blev det bara en snabb sväng till hagen för att ge Ariel kraftfoder. Såg ingen häst i mörkret, men ropade på henne några gånger. Sedan hörde jag hovslag i fjärran... :-D
 
I full galopp kom Ariel flygandes genom hagen. Den är ganska långsträckt, så det tog ett tag innan hon var framme. ;-) Hon var så glad att se mig och ännu gladare blev hon förstås när hon fick se hinken. Goa tjejen! <3
 
Medan hon åt kände jag igenom benen och även hullet. Det går inte att hitta några revben nu längre... ;-) Men jag vill hellre ha henne i lite överhull än att hon blir mager när fölungen mjölkar ur henne.
 
Innan jag gick tillbaka till stallet lade jag in mer hösilage, som Ariel direkt började äta på. Kanske hon kan vänja sig vid hösilaget så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0