Glad tjej!

Igår blev det en rejäl genomborstning av Ariel. Hon fäller kopiösa mängder nu och eftersom jag inte borstat henne på en vecka så var det en del päls att få bort... Hon verkade mycket nöjd med behandlingen.
 
Gjorde i ordning henne för ridning och red sedan iväg. Först hade jag bara tänkt skritta, men hon var så glad och det var så härligt väder så det råkade bli både trav och galopp. Hon var mjuk i kroppen och så lyhörd. :-) Vi gjorde lite tempoväxlingar i trav och lekte lite med galoppen, ingenting seriöst.
 
På hemväg var hon som vanligt mycket piggare, så jag red in på avsticksvägar för att galoppera henne under lite lugnare former. Någon gång skall jag våga mig på att galoppera lite snabbare med nosen hemåt, men inte när underlaget är snötäckt is. :-P
 
Skrittade sista kvarten hem, med en mycket nöjd Ariel. Hon älskar verkligen att bli riden och jag blir mer förtjust varje gång jag rider henne. ;-)
 
Åter i stallet blev det mer borstning för att bli av med pälsen innan hon fick kraftfoder och återvända till hagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0