Ivrig skritt

Igår följde jag och Ariel med Hampus och M ut på grusvägarna. Det var riktigt äckligt underlag, med snömodd och is, så Ariel och jag halkade mest omkring. Hon är ju inte världens bästa på att hålla balansen, så jag fick stötta lite mer än jag brukar behöva.
 
Vi skrittade väldigt lugnt bortåt, förutom när Hampus försvann i trav. Då ville Ariel haka på och försökte smyga upp i traven på lång tygel. Busfrö! På hemvägen hade hon ett helt annat driv i skritten och hade så bråttom att vi fick jobba med halter för att Hampus skulle ha en chans att hänga med. En del halvhalter blev det också och hon är så himla härlig att rida!
 
Jag är glad att hon är dräktig, så jag kan fokusera på Hampus, men jag längtar grymt mycket till när vi kan komma igång med riktig träning igen. Tror hon kommer att älska att vara mamma, men jag kommer att få ridsug... :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0