Jakten på medicin...

Igår morse var jag ut till Ariel och gav henne morgonens tabletter. Hon skulle egentligen också fått hippotrim också, men den medicinen tog slut kvällen innan, så hon fick vara utan. Hon protesterade inte när jag gav henne tabletterna, skönt!
 
Sedan började jakten på medicin. Ringde runt till en massa olika apotek. Jag behövde ju minst femton sprutor hippotrim, hundra tabletter mycholine och tjugo påsar finadyne. Lyckades till sist få tag på finadyne i stenhagen och en spruta hippotrim i gränby. Men mycholine fick jag veta var ett licenspreparat och inget som apoteken kunde ge ut även om jag hade recept. Jaha?
 
Ringde till hästkliniken där de inte heller visste vad som gällde. De rekommenderade mig att ringa till apoteket på ultuna som säkert visste. Ringde apoteket och fick veta att där fanns både hippotrim och finadyne i de mängder jag behövde. Skönt! Men mycholine skulle ta två veckor att beställa. :-S
 
Ringde tillbaka till hästkliniken, de bad mig komma in för att få ett par dagars dos medan de letade vidare efter mer medicin. Suck! På lunchen åkte jag sedan dit för att hämta medicinen, då var de helt oförstående och sade att de skulle ringa mig när de hittat mer medicin, så jag hade kommit dit i onödan. Ilsknade till och förklarade att jag blivit tillsagd på telefon att komma in för att få ett par dagars medicin, eftersom hon behöver nio tabletter varje dag och det är ingen medicin hon kan vara utan i dagsläget.
 
En person försvann iväg för att hämta medicinen, men blev upptagen på annat håll. Efter att ha väntat en halvtimme, gick jag istället till apoteket och köpte finadyne och hippotrim. Det blev inte billigt, medicin för över 2000 kr för nio dagars behandling... När jag sedan kom tillbaka till receptionen hade de hittat arton tabletter som jag fick med mig, men jag måste ändå åka tillbaka och hämta mer på torsdag. Om de hittar mer. Suck!
 
Åkte sedan direkt till Ariel och gav henne mycholine och hippotrim. Hon åt det utan alltför större protester. Så länge hon bara grimaserar och inte spottar ut är jag nöjd. Sedan fick hon en puss på mulen och jag åkte hem för att jobba lite mer, lunchen hade ju tagit två och en halv timme istället för en timme...
 
Efter jobbet (jobbade över som kompensation, lyx att kunna göra så!) åkte jag ut till stallet igen. Den här gången blev det lite mer att göra. Först fick hon sina tabletter, sedan tempade jag och kratsade hovarna. Det verkade inte vara någon röta längre, fast hon stått några dagar på box. Skönt!
 
Sedan fick hon sojamjöl blandat med finadyne och till min lättnad åt hon upp alltihop och slickade rent hinken. Duktig flicka! Innan jag åkte hem fick hon hippotrim det allra sista, det var inte så populärt men skönt nog så äter hon i alla fall upp det.
 
Hoppas så att hon blir helt bra nu!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Men hjälp vilken otur du haft nu... Hoppas att Ariel blir helt återställd framöver och att allt detta blir ett otrevligt minne bara.

2013-07-31 @ 13:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0