Lite lek barbacka

Igår fick jag en sådan lust att mysa lite med Ariel. Så efter att jag borstat bort en gigantisk hög med päls så tränsade jag och satt upp barbacka. Hon är så grymt bred över ryggen nu, väldigt bekvämt men samtidigt ingenting att hålla om med benen. :-P
 
Beslöt mig för att inte riskera för mycket utan rida i sommarhagen och känna mig för lite. Vi skrittade ett varv och travade ett par långsidor. Jag försökte rida lätt i traven, men det tyckte hon inte om. Förmodligen för att jag klämde lite för mycket om magen. Sedan skrittade vi till ridbanan och red ett par varv. Fattade galopp och galopperade en halv långsida, mer klarade inte hennes balans av. Underlaget var inte precis plant, så jag lät henne sakta av när det blev för osäkert. Skönt att hon börjar bli lite klokare med sådant.
 
Sedan återvände vi till stallet och jag fick borsta bort ännu en gigantisk hög med päls. Det är sjukt vad hon fäller nu... Hennes bästis Lucky (som är fux) har tydligen massor med vita hårstrån från Ariel. De står och kliar varandra hela tiden, om inte Ariel ligger i halmen och sover förstås. Det behövs mycket sömn nu...
 
Sedan fick Ariel äta kraftfoder och eftersom jag vet att fölis blir upprörd då, så fick E passa på och känna på magen. Mycket riktigt kom fölis igång och sprattlade. Det är ju inga riktiga sparkar egentligen, mer som att magen bubblar eller går i vågor. Häftig känsla är det i alla fall. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0