Ganska spänt juver

I lördags kväll åkte jag ut till Ariel för att ta in henne igen. Stallet jag flyttat henne till har riktigt bra rutiner. På morgonen tar stallägaren ut hästarna och de får hö i hagen. Sedan ger hon dem hö en gång till ute i hagen. På vardagskvällar är det sedan hästägarens ansvar att mocka, fixa foder och ta in sin häst. Det gör att jag själv kan styra själv när Ariel skall gå in.
 
På helgerna har man jour, så var åttonde helg tar jag in alla hästarna på kvällen och ger dem kvällsfoder. På så vis kan man vara ute kvällstid på vardagar men dagtid på helgen. Så smart! :-D
 
Den här första kvällen ville jag dock ta in Ariel, så jag såg hur hon mådde. Hon hade ganska spänt juver och var lerig, men ville förstås inte gå in trots att alla andra hästar var inne. ;-) Hon galopperade runt i hagen och ropade åt de andra att komma ut igen. :-P Men efter ett par vändor kom hon fram till mig så jag fick ta in henne i alla fall.
 
Hon får hösilage i nät inne och lite uppblött Krafft Pluss Protein bara för att få någonting i krubban när de andra får.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0