Livet är helt okej

Igår åkte jag ut mitt i dagen och kollade till Ariel. Hon var rejält lerig, så jag borstade rent henne medan vinterpälsen yrde omkring oss. ;-) Hon hade inte ätit så mycket ur näten i boxen, så de fick vara kvar där de var. Däremot hade hon stökat omkring ganska mycket i boxen, så hon har inte riktigt hittat rätt.
 
Juvret var rejält spänt, hon hade fyllt det mer än jag sett sedan hon fölade. Men hon hade inte feber och var inte irriterad när jag mjölkade ur lite.
 
Hon kommer få ta det lugnt en vecka för att komma in i rutinerna, sedan blir det ihopsläpp med närmaste grannarna Miranda och Spirit och igångskrittning igen.
 
Alla stallkompisar jag träffat tycker att hon är så söt. Jag är rätt så benägen att hålla med. ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0