Längre tömkörningstur

I onsdags testade jag att ha mitt fina vetekuddstäcke på Ariel. Täcket fick jag av min fysioterapeut S, hon hade fått idén till ett täcke för hästar och hennes mamma var så snäll att hon först sydde alla små kuddarna med vete och sedan sydde ihop dem. :-)
 
Eftersom det är lite svårt att tvätta täcket, så lade jag Ariels coolertäcke under. Det där som överhuvudtaget inte fungerar, så nu kan det göra nytta som tunt täcke underst. Lade sedan på vetekuddstäcket men konstaterade att det redan svalnat väldigt mycket. Värmde det i ugnen innan jag åkte till stallet och förvarade det sedan i en kylbag. Tror jag dels värmde för lite och dels hade en för dålig bag, så jag får göra om testet längre fram. Men lite varmare om ryggen blev hon i alla fall.
 
Masserade och stretchade innan jag tog på bröstselen och så gav vi oss iväg längs grusvägen mot flygfältet. Den vägen har belysning nästan hela vägen bort, så det känns tryggt att tömköra där när det är mörkt. Gjorde massor med halter där Ariel skulle stå stilla, från 10-60 sekunder. Jag märkte att hon tyckte de var onödiga, men hon stannar och står stilla i alla fall. Duktig tjej!
 
På hemväg var hon lite taggad, men lyssnade ändå bra när jag dämpade henne. Vi mötte både folk som promenerade, bilar och T som var ute med hundarna. Stannade och pratade en stund med honom och det var inte uppskattat. ;-) Ariel ville ju hem, inte stå och vänta på att matte skall bli färdig. Tråååkigt! Det var enda tillfället hon rörde sig i halten, men det var faktiskt bara ett steg framåt.
 
Det gick så bra, så nästa steg blir att prova med draglinor också. Så skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0