Skritt med hoppsadeln

Igår tog jag in Ariel i stallet och gjorde i ordning för ridning. Det blev hoppsadeln för första gången på evigheter. Jag behöver jobba på min hoppsits och Ariels rygg mår bra av att variera sadel.
 
Provade att klicka vid tränsning, men hon var inte särskilt intresserad av att klickerträning igår. Istället för att envisas, så lät jag det vara och gav henne en morotsbit när jag tränsade istället.
 
Det kändes ovant att sitta upp i hoppsadeln och ännu mer ovant att kunna spänna sadelgjorden från hästryggen. :-P Ariel skrittade på lika glatt som vanligt, så hon verkar fortfarande nöjd med sin sadel (som hon "ärvt" från Hampus) fast hon ändrat sig lite i ryggen.
 
Jag fokuserade på att hon skulle hålla tempot, vilket hon tyckte var jobbigt i den djupare snön, men hon tuggade på bra i alla fall. Om en månad får vi börja trava...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0