Turbohäst och blåsigt värre

Igår skrittade vi iväg över berget. Underlaget var blötsnö, så Ariel tyckte det var ganska jobbigt. Hon försökte vända hemåt flera gånger, jag börjar inse mer och mer att hon inte är någon uterittshäst. Fick hon bestämma skulle hon bara hålla till på ridbanan, se fin ut i trav eller hoppa hinder. ;-)
 
När jag vände henne hemåt efter en halvtimme kom turbomotorn igång. Jösses vad bråttom hon fick. Jag fick stötta henne i nedförsbackarna och då hon var rejält på tårna eftersom vinden kommit igång så blev det kort tygel nästan hela vägen hem. Jag ogillar att skritta på kort tygel, men samtidigt går säkerheten före i sådana här lägen.
 
Ariel var svettig när vi kom hem, men då det var flera plusgrader, sol och mycket vind, så fick hon självtorka. Jag har inget täcke som passar henne bra, så någon dag måste jag ta mig samman och köpa ett nytt. Men jag avvaktar så länge jag kan. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0