Dansa i harmoni

I torsdags var det äntligen dags att rida Ariel igen. Vi skrittade iväg längs grusvägen till vänster om stallet och kikade på alla spännande hästar som gick i sommarhage. Ariel var pigg, men inte så att jag behövde korta tyglarna. 
 
Efter framskrittning blev det mjuk och glad trav, kände hur jag bara flöt med och njöt av min härliga häst. I uppförsbacken med gräsunderlag blev det en härlig galopp, drev på henne lite extra och hon flög verkligen fram. 
 
Sedan klättrade vi i skogen både uppför och nedför, jag kunde sitta på långa tyglar och hon lyssnade på sits och röst. Underbart! :-)
 
Vi var så nöjda och glada bägge två när vi var klara. Så här skall det kännas när man rider! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0