Stallbesök

Igår morse åkte jag till inackorderingsstallet dit jag tänkt flytta Ariel så Ricky kan vänjas av. Egentligen vill jag ha henne på lösdrift, men någon sådan finns tyvärr inte i närheten.
 
I stallet finns sedan tidigare sju andra hästar, utsläpp samt morgon- och lunchfodring ingår. Sedan tar man själv in sin häst när man kommer. Det finns ridbana 20x60 m med en hel del hindermaterial och det kommer tränare minst en gång i veckan. 
 
Ariel kommer att få en box som är omgjord från två ponnyboxar, så den är minst 12 kvm, men jag skulle gissa på 14-15 kvm. Måste mäta när hon flyttat in. ;-) Hon flyttar första helgen i april, längre vågar jag inte vänta i och med att Grålle snart är ett år gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0