Jobbigt i värmen

I lördags var det fruktansvärt varmt, så när jag tog in Ariel från hagen var hon redan svettig i sadelgjordsstaden och ljumsken. :-S Beslöt mig för att ta det lugnt, men ändå försöka galoppera några minuter. Hade jag fått välja hade jag skjutit upp ridningen till kvällen, men det kan hända att bruksprovet går i samma hetta och då måste vi ha tränat på det.
 
Skrittade iväg på grusvägen mot Hammar. Galopperade uppför den härliga gräsvägen innan vi vände tillbaka, skrittade nedför och svängde in på gräsvägen mot Hammar. Den var ganska vattensjuk, så det blev bara skritt där. Kom fram till vägtrumman där vägen rasat och ville inte riskera någonting utan vände hemåt istället.
 
Tillbaka vid galoppgräsvägen så blev det förstås lite mer galopp. ;-) Sedan skrittade vi genom skogen och längs klätterstigens slut innan vi var hemma igen. Totalt 40 min varav 3 min galopp resulterade i en häst där svetten rann i floder. Hon var pigg i alla fall. :-P
 
Spolade av hela hästen med vattenslangen, det var uppskattat! Till och med i ansiktet ville hon bli duschad. Sedan fick hon äta betfor innan hon återvände till hagen för att njutningsfullt rulla sig i leran. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0