Tömkörning är inget för oss

I tisdags gjorde jag ett försök att tömköra Ariel. Jag vet att hon är lite för känslig för mina nybörjarmisstag, men jag ville ändå ge det en sista chans. Vi höll till på ridbanan och jag provade flera olika tömsättningar. Saknar så att longera! Det är så mycket lättare för mig, där känner jag mig trygg och kan få hästarna att dansa.
 
Ariel blev frustrerad när matte verkade säga olika saker hela tiden, men bitvis gick hon riktigt fint. Lovade både henne och mig att det här var sista gången och att vi från och med nu longerar. Tömköra får proffsen göra, så kanske jag kan träna på en duktig häst om några år. Kanske... ;-)
 
Vi tömkörde över några bommar på böjt spår, det var extra roligt enligt Ariel. Just när hon får rätt takt i traven och liksom svävar över bommarna, det är så läckert! Men det kan man göra precis lika bra (om inte bättre!) när man longerar också. :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0