Allt sitter som det skall

I tisdags fick Ariel prova nya selen och jag justerade så att allt skulle passa henne bra. På bilden har hon både baksele och träns med skygglappar på sig för första gången, men det var inga bekymmer. :-) Inget är dock justerat på bilden, utan det gjorde jag sedan.
 
 
Ariel stod stilla hela tiden medan jag spände och grejade, så skönt att hon fortsätter vara en pärla vid hantering, det är ju första steget på inkörningen. Sedan tränsade jag med vanliga hopptränset och så tömkörde vi några minuter på stallplanen. Det gick sådär, hon ville helst inte gå iväg någonstans och jag hade ingen pisk att påminna henne om att man alltid bjuder framåt. Dessutom ville bakselen ramla ned hela tiden, så jag måste klura ut ett sätt att få fast den bättre.

Kommentarer
Postat av: Julia Forsbacka

Vad skönt att hon var lugn och fin :)

2014-10-31 @ 06:54:32
URL: http://forcebacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0