Övertaggad häst

I tisdags tog jag beslutet att fortsätta hålla igång Ariel, så hon fick komma in i stallet och bli klippt. Klippte halva halsen, halva bogarna, hela bringan, i ljumskarna och insida lår. Dvs överallt där hon brukar bli svettig.
 
I onsdags spöregnade det hela dagen och på stallmötet bestämde vi oss för att sommarbetet var över och det var dags att ta in hästarna nattetid. Jag vet att Ariel avskyr det, men hon får stå ut i de sju månader det handlar om och så får jag försöka ta in henne så sent på kvällen som möjligt. 
 
I lördags blev det hastigt och lustigt bestämt att jag skulle rida dressyrträning på söndag, så jag insåg att jag måste rasta Ariel lite innan. ;-) Då jag hade stalljour och tog in alla hästarna på kvällen, så blev det ridning i mörkret. Fast mörker och mörker... Vi red längs grusvägen mot flygfältet och det var gatubelysning tänt hela vägen. Lyx! 
 
Ariel var precis så pigg som hon brukar bli när hon får stå på box nattetid... Bortåt jobbade vi med tempoväxlingar i traven, galopperade lite bara för att vi kunde och tränade halter i skritt. Hemåt blev det mest fokus på att inte tokrusa... Fy vad övertaggad hon blev. :-( Vet ju att enda lösningen är att låta henne vara ute dygnet runt, men nu är läget som det är, så jag får stå ut med det här popcornet som hon blir...
 
Vi var ute en halvtimme och hon verkade ganska nöjd med sig själv. Jag var nöjd att jag hållit mig kvar. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0