Lite orolig men stolt mamma

Ariel var inte intresserad av att lämna boxen idag, ett tydligt tecken på att hon inte vill bli riden. Så jag beslöt mig för att vi bara skulle skritta. Eftersom vi ändå skulle ta det lugnt, så fick även Ricky hänga med oss. :-)
 
Så Ricky gick som handhäst tills vi passerat stora vägen, sedan släppte jag lös honom. Ariel var stundtals lite bekymrad, när Ricky försvann utom synhåll, men på det stora hela tyckte hon det var roligt att ha honom med. Hon lyssnade fantastiskt bra på mig när jag lugnade henne och förklarade att han skulle återvända förr eller senare. Känns härligt att vi har en sådan kontakt med varandra. <3
 
Då snösmältningen nästan är klar längs skoterleden (som vi red på) så var det flera stora vattensamlingar att passera. Ariel nosade, drack lite och plaskade glatt med framhoven. Hon älskar verkligen vatten! :-D Några smala diken med vatten i passerade vi också. Det var rätt intressant, på bortaväg var det inga som helst problem att försiktigt kliva över dem, men på hemväg var hon tvungen att hoppa över varenda dike... ;-)
 
Vi tog oss drygt 3,5 km på en timme, men så fick vi ofta göra uppehåll för att vänta in Ricky. Ariel blev lite för taggad sista biten hem, men så hade jag ju svårt att göra halvhalter med endast en hand också. 
 
Imorgon får det nog bli ett rejält pass igen, så hon blir av med lite överskottsenergi. :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0