Nytt träningstänk

Jag har senaste tiden känt mig lite stressad över att få ihop allt jag vill träna på. Jag vill ju syssla med hoppning, dressyr, fälttävlan, distansritt och körning med Ariel. Kanske inte nödvändigtvis tävla i allt, men i alla fall träna mot att tävla (inte körningen dock, där är jag nöjd med mysiga skogsturer). Men att hinna med allt på en vecka har känts mastigt. 
 
Som tur är har jag kloka J som fick mig att tänka lite annorlunda. Det finns ju ingenting som säger att jag måste hålla mig till en enda sak i varje pass... Så framöver kommer veckans pass se ut så här, med viss modifiering efter humör och väder. Alla pass hinns förstås inte med på en vecka, men det är bra att ha dem som ram. 
 
Pass: Värm upp över bommar + cavaletti på ridbanan, rid sedan dressyr på vändplanen. Sadel:bomlösa. 
 
Pass: Jogga uppför berget – hoppa div övningar på ridbanan. Sadel: hoppsadel. Km: 4,5.
 
Pass: Klättra skoterleden + nya grusvägen  – dressyra när det planat ut + samlande jobb i nedförsbackarna. Sadel: bomlösa. Km: 7,6.
 
Pass: Värm upp med uteritt längs skoterleden – programridning på ridbanan – avsluta med lite hinder. Sadel: hoppsadel. Km: 3,6.
 
Pass: Dressyruppvärmning + Konditionsjobb grusvägen. Sadel: hoppsadel. Km: minst 5.
 
Pass: Inkörning.
 
Pass: Skritt med Ricky lös. Sadel: bomlösa. Km: 5-8.
 
Pass: Dressyr- eller hoppträning för P eller S. Sadel: bomlösa eller hoppsadel.
 
Pass: Långtur Nyland och tillbaka. Sadel: bomlösa. Km: 12.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0