Tidsinställd bomb

Idag red jag, M på Miranda och M på Putte ut i den kraftiga blåsten. Jag var rätt skeptisk till att ge mig ut, men försökte intala mig själv att det var nyttig träning ifall vi skulle träna eller tävla i kraftig blåst någon gång framöver. Jag måste ju lära mig att hantera Ariel när hon blir hysterisk.
 
Vilket var precis vad hon blev idag. :-( Vi skrittade nästan hela tiden, längs grusvägen bort mot flygfältet och så genom skogen hem igen. Fick rida på korta tyglar hela tiden och göra halt regelbundet då hon hade ett högre tempo än de andra hästarna. Vid ett tillfälle ville de andra trava, så jag gjorde ett tappert försök. Ariel exploderade rakt upp och galopperade sedan på stället medan jag försökte lugna henne.
 
Blä vad dåligt det kändes! Frustrationen från Ariel var rätt påtaglig också. Men en sak skall jag ta med mig från passet. Jag skall faktiskt köpa en huva som hon kan ha när det blåser, kanske med bomull i, för att se om det dämpar henne något. Jag hoppas det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0