Avslappnat med träningsvärk

Igår red jag ut med Ariel. Ricky fick följa med lös, han skötte sig riktigt bra. Jag vet inte om Ariel kände av mitt lite mer avslappnade sinne eller om hon hade träningsvärk, men hon kändes lite lugnare/segare i kroppen än vanligt. Vi skrittade ganska mycket, men jobbade även lite dressyrtänk.
 
Dels blev det en hel del galoppfattningar, hon fattar bra på hjälpen nu, men av någon anledning har hon bytt favoritgalopp. Tidigare valde hon alltid höger ute, om jag inte var supertydlig med hjälpgivningen. Nu väljer hon vänster, så jag får bryta av och göra en ny noggrann fattning för att få höger galopp. Knepigt det där...
 
Några gånger fick jag faktiskt ett bra driv i galoppen, bara Ricky springer förbi oss eller framför oss så vill hon ikapp och jag kan åka lite snålskjuts på den naturliga bjudningen där. Mycket bra. :-D
 
Jag behöver dock bli mindre självkritisk (ha, hört den förut?!), blev så bekymrad när övergångarna inte blev lika finstämda som de brukar vara, eftersom jag ville ha lite mer tempo. Men jag kan inte få allt på en gång och eftersom tempot behöver ökas inför fälttävlanslägret, så måste det få bli på bekostnad av lydnaden. Så småningom kommer jag kunna få både och. Jag behöver bara ha lite tålamod. ;-)
 
På hemväg testade vi lite tagen bakdel i skritt också, blev precis som på träningen bara pannkaka av det till höger och riktigt okej till vänster. Tror det hänger ihop med att jag sitter så snett till höger...
 
När jag sedan skrittade hemåt kunde jag börja exprimentera med sittbenens position. Det har jag inte kunnat tidigare, eftersom jag inte känt dem. :-P Men efter att ha tappat nästan 18 kg så har jag nu begåvats med sittben. Spännande! Det får bli fler turer med fokus på dem. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

18 kg?! Wow! Duktiga du! <3

Svar: Tack! <3
Ariel 3525

2015-06-02 @ 14:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0