Sex timmar senare...

I förmiddags lastade jag in Ariel i transporten. Hon gick raka vägen in, helt ovetandes om vad som väntade... ;-)
 
Körde i två timmar innan jag pausade i tjugo minuter. Ariel var lite förvånad att hon inte lastades ur, men åt snällt betfor och gräs. Erbjöd vatten men det var hon inte intresserad av. 
 
Körde sedan i ytterligare nittio minuter innan jag stannade för att tanka och kolla av Ariel igen. Hon var inte ett dugg intresserad av betfor nu, vad var det för tråkig muta? Fick mer gräs och verkade ännu mer sugen på att lastas av. Men hon står verkligen helt stilla i transporten. <3
 
Efter totalt sex timmar kunde jag lasta ur henne i Hofors. Vi promenerade en halvtimme först, så hon fick leda upp kroppen och se sig omkring. Sedan fick hon beta en stund innan hon släpptes i en skogshage. Tyvärr ser hon inga andra hästar från hagen på kvällen, men hon är ändå relativt lugn. Äter gräset som fanns kvar efter resan och så har hon fått smaskigt hösilage också. 
 
Känns skönt att vara framme och skönt att vi har gott om tid på oss för återhämtning innan det börjar imorgon eftermiddag. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0