Upptäcktsfärd

Igår klev Ariel på transporten (igen...) och så åkte vi till Nyland. Pappa följde med i bilen, så när jag tagit på Ariel sadel och sidepull åkte han hem med transporten igen. För Ariel och jag skulle undersöka en alternativ väg hem till oss!
 
Skrittade iväg längs grusvägen med en rätt så ointresserad Ariel. Hon ville vända tillbaka efter några minuter... ;-)
 
 
Red uppför berget, backen ser inte särskilt brant ut på bild, men är det i verkligheten. Ariel pustade och stånkade, tror vi behöver mer backträning framöver. :-P
 
 
Red på den grusvägen ända tills den svängde vänster, då var det dags för oss att ta oss in på den nya vägen. En traktorväg som såg riktigt inbjudande ut. 
 
 
Ariel skrittade på bra, hon tycker alltid det är spännande med nya vägar och här hade hon ju aldrig varit tidigare. Vägen var riktigt trevlig, blev så sugen på att galoppera, men vi behövde skritta igenom kroppen ordentligt, så det var bara att uppföra sig. 
 
Efter ett tag blev det dock blötare underlag, så vi fick kryssa mellan vattenpölar. Sedan dök det upp ett par riktigt stora vattensamlingar... Men trygga Ariel skrittade bara lugnt igenom dem. <3
 
 
Jag skall testa att rida vägen fler gånger, men kanske först i augusti när det förhoppningsvis torkat upp lite mer. Nu blev det alldeles för mycket klafsande genom lera och vatten, det är ju okej en bit men inte i ett par kilometer. Men till sist kom vi till utfarten vid vår grusväg. Ariel stannade till, såg sig omkring och gnäggade sedan efter Ricky. För han brukar ju vara med henne när vi rider där... 
 
 
Sedan fick hon väldigt bråttom hemåt, så pass att jag fick korta tyglarna för första gången på ridturen och dämpa henne lite. När vi sedan tog avtagsvägen mellan grusvägen och storgatan, så lugnade hon sig äntligen. Den är också lite för blöt för min smak, men jag ville testa den kortaste vägen och då var det bara att rida där...
 
Hemma igen var Ariel mer pigg än hon var när vi började... Så skritturen gjorde henne gott, även om det inte var något riktigt träningspass. ;-) Totalt red vi 6,6 km på 85 minuter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0