Draghäst!

Igår hade jag fullspäckat schema, så det blev ett kort körpass med Ariel. Vi tömkörde från skötselplatsen till stallet, där jag förberett ett däck. Draglinor på hela tiden, hon brydde sig inte ett dyft i att de trasslade in sig om bakbenen hela tiden. <3
 
Knöt fast däcket och bad henne dra. Såg direkt att hon blev fundersam på tyngden och ljudet. Jag pratade lugnande med henne och då fortsatte hon att dra. Vände efter ca 30 meter, då tryckte linorna rejält längs yttersidan, men Ariel brydde sig inte utan fortsatte bara dra. Duktiga häst!
 
Åter vid stallet kopplade jag av däcket och så tömkörde jag tillbaka till skötselplatsen. Så stolt!
 
Planen nu är att dra däcket några gånger och sedan testa att sätta fast skaklarna jag hittat. Idag snöar det dock, med blankis gömd under snön, så vi får avvakta med fortsatt körning tills underlaget är bättre.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0