Ofokuserad matte!

Igår hamnade jag i ett knepigt läge med Ariel. Vi skulle ut och rida, men jag väntade på ett viktigt samtal, som jag trodde skulle ha kommit innan Ariel ens var intagen från hagen... Så vi red ut i strålande sol längs Ariels favoritväg, gräsvägen mot helgum och slingerstigarna. Hon hade handbromsen i lite från början, så jag fick trycka på henne lite. Men när vi kom till backen där det brukar vara galopp så kom hon igång bra (och fick galoppera...). Sedan blev det både trav och galopp på slingerstigarna, helt klart ett framsteg. :-)
 
När det började slutta utför blev det skritt och en mycket taggad Ariel som anade hemväg. Men då ringde det! Så för att inte behöva fokusera för mycket på Ariel, så vände jag henne och red samma väg tillbaka. Då tappade hon tempot lite. ;-) Ofokuserad matte hela vägen hem blev det. Mycket duktig Ariel som uppförde sig. <3
 
Jag vill tillägga att jag ALDRIG talar i telefon medan jag rider, tycker det är respektlöst mot hästen. Hade dåligt samvete att jag gjorde det, men jag var tvungen att ta samtalet. Tror att Ariel hade tyckt det varit ännu värre om hon fått vänta med sadeln på tills det ringt och jag pratat klart, vilket totalt blev 40 min... 
 
Det var i alla fall en härlig ridtur och jag kommer verkligen sakna ridvägarna i Nyland. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0