Tuff uteritt

I lördags testade jag en lite ny runda med Ariel. Vi red längs skoterleden i skritt och trav, glad och lagom pigg Ariel. Klättrade sedan grusvägen uppför berget, det var en dum idé enligt Ariel, för det var såååå jobbigt. :-P
 
Tog oss genom skogen och hygget ut vid grusvägen vid T-korsningen, men istället för att vända hemåt (som vi brukar göra), så fortsatte vi bortåt till Ariels förtret. Galopperade hela vägen till gräsvägen in i skogen, det gick hyfsat men jag känner att jag bromsar med sitsen när jag sitter ned i galoppen. Mer träning behövs!
 
Avstickaren genom skogen ledde oss sedan ut på Storgatan och så skrittade vi den hem. Ariel var svettig men mycket nöjd när vi kom hem. Totalt hade vi ridit 6 km på en timme, men det var tuff terräng nästan hela vägen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0