Harmoni och busgalopp

I fredags fick jag ett ryck och red ut en sväng på Ariel. Tanken var att känna efter hur trött jag blev, då jag är superförkyld och skulle ha tävlat startfälttävlan idag (men jag avbokade). Det blåste halv storm och det borde inte vara ett bra väder att rida Ariel i. Speciellt inte som hon vilat nio dagar. Men jag hade lust! :-D 
 
Red bort till U:s lägda och testade både trav och galopp. Ariel var lite mer taggad än vanligt, men inte värre än att det gick att kommunicera med henne. Kruxet var bara att jag var så glad över att jag var glad (hahaha) så jag var inte lika petig med hjälper och lydnad, vilket Ariel förstås smittades av, så hon blev ännu busigare. 
 
Vi red nedför en grusväg och galopperade uppför den. Först i höger galopp (fattade bara för vikten!) och sedan ett mjukt avbrott (enbart med vikten igen) till trav och fatta vänster galopp (även där med bara vikten!). Sedan blev det lite snabbare galopp sista biten, även om Ariel fortfarande tycker det är lite onödigt att galoppera fort. :-P
 
Travade lite på asfalten innan vi skrittade av. Ariel var egentligen bara mer taggad av ridturen, men det var en energiboost som jag behövde. Känner verkligen hur härligt det är att rida en häst som man litar på och kan utan och innan, jag vet exakt vad hon tänker i varje situation och hur hon kan reagera. Älskar henne så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0