Rörlig rygg...

I tisdags red jag ut längs skoterleden, dessutom i hoppsadel. För Ariel var det tydligen samma sak som att vi skulle busgaloppera. :-P
 
Jag tycker att hon fått en mycket rörligare rygg med hjälp av stretchningen jag försöker göra varje dag. Men i tisdags tog hon det till en helt ny nivå... Kändes pigg och glad på bortaväg, jag kunde rida i alla gångarter och ha ett bra tryck i henne. 
 
Men på hemväg! :-O I första galoppen brallade hon iväg i säkert fyra, fem bakutsparkar på raken och jag satt rätt så löst en stund. Fick inte heller ned henne i trav direkt, utan hon ångade på som om jag inte fanns på ryggen. Försökte mig på en till galopp i nästa backe men med samma resultat... Samtidigt som hon inte får vara så olydig, så smittas jag ju av hennes glädje (eller om hon smittas av min?) så jag har ändå inte hjärta att få henne lugn i galoppen. Så det blev lite för mycket bus kanske. :-P
 
Men jag såg till att avsluta med en galopp bortåt, för att återställa reglerna lite, innan hon fick skritta i alla fall sista kvarten hem på lång tygel. En mycket ivrig, glad skritt. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0