Bara testa lite...

Idag kände jag mig pigg nog för att testa en skrittur. Vi red på hammarvägen, Ariel var sådär härligt lagom pigg så jag mest kunde sitta och följa med. Foten kändes mycket bättre, så vi testade att trava lite. Vilket Ariel tyckte var så jobbigt, eftersom hon ibland trampade igenom lite i skoterspåret. Men foten kändes bra. :-D
 
Sedan vek vi av upp mot berget, för att pulsa lite snö. Jag hade inte hjärta att låta henne fortsätta längre än till korsningen, fjantiga matte som vanligt... ;-) Sedan fick Ariel välja om hon ville gå samma väg hem eller fortsätta hem via Storgatan. Hon valde det sista, så vi tuffade vidare i skoterspåret. 
 
Eftersom foten fortfarande kändes bra, så testade vi även några meter galopp. Men då blev underlaget helt klart för tufft för Ariel. Hon löste dock det hela med att tokrusa (!) i galoppen. Say what?! Det har hon inte gjort tidigare, när hon tycker det är jobbigt i galoppen brukar hon sakta av. Busfia... Fick göra ett par halvhalter och sedan var hon bra i galoppen och då tyckte jag att vi kunde bryta av. Men oh vad jag längtar till bra galoppunderlag...
 
Strax efter att vi saktat av flög det upp en stor fasan och jag hoppade till. Ariel blev också lite rädd, men stannade lydigt och kollade vad det var som var farliga. Härliga häst! Sedan kunde vi nöjt skritta hela vägen hem på lång tygel. 
 
Totalt var vi ute i 50 minuter och så här såg Ariel ut efteråt, när sadel och förbygel var avplockade. Fina tjejen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0