Jogga lugnt med sitsträning

Idag red vi ut längs storgatan i dressyrsadeln. Ariel fick sig ett riktigt vilopass, det var mest skritt, en del lugn joggtrav och två galopper på typ tio språng vardera. Mycket nöjd och glad häst efter den turen!
 
Jag däremot fick slita ihjäl mig... :-P För jag red utan stigbyglar och fokuserade stenhårt på min sits. Vrida om låret, stilla skänklar, rörligt bäcken, följsamma armar, titta rakt fram, ned med hälarna. *puh*
 
I skritt gick det hyfsat, i trav kändes det mest som jag studsade runt överallt. Men jag klämde i alla fall inte med överskänklarna, alltid något. ;-)
 
Galoppen blev inte mycket att orda om, jag måste komma ned mer med rumpan, men det är svårt när storgatan är så ojämn i sitt underlag. Längtar så till Nylands ridbana, imorgon är det dressyrträning där och sedan ska jag försöka åka dit åtminstone ett par gånger i veckan och rida dressyr. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0