En liten cavaletti...

I onsdags hade jag bestämt mig för att det fick vara nog, nu skulle vi hoppa! Så jag kånkade den enda cavaletti jag har (som inte är fastfrusen) till den enda grusfläck som finns på min egna grusväg. Där åker ju bara jag med bil, så det var ingen risk att jag störde någon trafik. Pga underlaget fick den vara på mellanläget, dvs 24 cm hög. 
 
 
Gjorde i ordning Ariel och skrittade ned till gambyggaren och upp igen som uppvärmning. Det var spännande, just nu avverkas det på gården och det hade hänt mycket längs "hennes" väg som hon behövde spana på. Var lite extra pigg i uppförsbacken och försökte sig på några steg trav. ;-)
 
Skrittade sedan över cavalettit två gånger innan det blev trav. Travade med bra tryck och Ariel tog ett rejält språng, genom ryggen och galopp efteråt. Som jag skrattade! Att hoppa Ariel är som en enda stor lyckokick! Vi hoppade 5-6 gånger, varav en gång hade hon lite sämre tryck i traven, så hon travade över istället, vilket visade hur lågt hindret egentligen var. :-P Men alla gånger hon hoppade blev det galopp efter och skratt från ryttaren. Kände verkligen hur glädjen från Ariel smittade av sig på mig, eller var det kanske tvärt om? Fruktansvärt roligt hade vi, fast det "bara" var en liten cavaletti... 
 
Mer sådant här! :-D Skrittade av två varv runt gården och sedan var vi nöjda bägge två. Hade rejält med träningsvärk dagen efter (förmodligen delvis från jogginturen i tisdags också), så det är nog bra att vi börjar lite enkelt och lågt tills jag kommit i form...
 
Nu har hästarna flyttat till sommarhagen då det avverkas i vinterhagen, så jag får snällt låta Ariel vila (vill inte ha de andra hästarna ensamma i sommarhagen då det är elstaket) tills avverkningen är klar. Är nog lika bra ändå, det blåser kraftigt nu och hon verkar extra taggad av avverkning + hagbyte... :-P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0