Mysjogga ute

I tisdags red jag äntligen i hoppsadeln igen. Det är som att komma hem... <3 Foten gjorde lite ont, men inte värre än att jag kunde stå ut. Det är framförallt att sänka hälen som känns, dvs någonting med hälsenan som inte är helt bra. Men det kommer ju bli bra med tiden, bara jag tar det lugnt och känner efter sådär lagom. 
 
Vi red längs storgatan, joggade en del och rullade lite i lugn galopp. Så himla härligt att kunna stå i fältsits och bara följa med, så roligt! Ariel var rätt seg bortåt, men som vanligt taggar hon till hemåt... Vi hade en mysig tur på en halvtimme. Förut skulle jag blivit uppgiven över att vi inte ridit mer, men nu spelar det ju ingen roll, vi ska bara ha roligt. :-)
 
Skrittade nöjda hemåt, jag tror att Ariel tyckte det var perfekt med en lugn mystur efter ett tufft dressyrpass. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0